söndag 8 februari 2009

Gig 3 och 4 och snart femte…








I skrivandets stund sitter jag i en jättefin teater på Staten Island, sydöst om Manhattan. Man kan ta en båt härifrån till Manhattan,. Den tar ca 20 min enligt uppgift.. En fin vy mötte en nere vid färjorna. Och… Våren har kommit! + 10 ute.
När jag lämnade er förra gången så var vi på väg mot vårt tredje gig. Vi bodde på samma hotell som när vi drog till Manhattan, dvs i New Jersey. Giget i fredags var i en mindre förort kallad Rahway. Spelstället var en fin gammal teaterlokal med plats för 1300 personer. Detta gig fick vi nöja oss med ett trumset. Giget gick ändå alldeles utmärkt. Inga missar denna gången. Man märker att Mama Mia filmen varit (är) populär. Detta grundar jag på publikens alltmer föryngrade ålder. Nästintill fullsatt var det denna kväll.
Efter gig så drog jag och slagverkaren till en lokal krog. Alltid kul med lokala ställen för det blir lite mer på riktigt då. En färgad snubbe som fått lite för mkt innanför västen kallade mig ”dog” med ordet Hey framför. Jag försökte förklara att häst är nog mer rätt… Inte då. Det var inte läge om ni förstår.
När väl fronten hade signat klart så kunde vi lämna denna lilla håla för färd mot hotellet. På bussen kom undertecknad på att min mobil inte fanns i min ägo längre. Då hade vi åkt en bra stund så vända var inte läge. Turen fanns sig dagen efter då vår turnéledare lokaliserat telefonen. Tom som upphittaren hette erbjöd sig att köra hela vägen från spelstället till vårt hotell med den… Glädje!
En kvart försenade som kom vi då iväg. Nu är vi alltså inne på lördagens bravader. Vi åkte ca 2,5 timme och hamnade då i Ridgefield. Spelstället var en liten teater med plats för 500 personer. Kul med liten scen. Många storheter hade spelat på denna anrika teater. Senare i vår skulle George Clinton med Parlament/Funkadelic spela här. WOW! Vi hittade en rider som tillhörde gänget. Många krav...
Giget gick... väldigt bra. Det var överfullt och det tog inte en takt förrän folk reste sig från stolarna. I sista låten på extranumren kom mängder med barn upp på scen… En kul avslutning.

Men som sagt så är vi nu i Staten Island och på St. George Theatre. En kyrkliknade teater som uppfördes 1928. Vi väntar nu på soundcheck. Det börjar bli ont om tid. Gig är om 2 timmar.
Imorgon flyger vi ner till Kaliforniien och Palm Springs… Ner till VÄRMEN!!!
Tack och förlåt

Inga kommentarer: