torsdag 17 juli 2008

Varmt utomhus...

I skrivandets stund så sitter jag på hotell Marriott i Springfield. En stad med ca 65 000 invånare som ligger emellan Columbus och Cincinnati. Veckodagen heter torsdag och datum för denna dag är 17 juli. Vi kom igår från Milwaukee i vår alldeles egna Swebus Express. En resa på 400 miles. Miles, Fahrenheit, feet, yards etc. Allt e fel här J… För att bringa klarhet i miles frågan så är en mile ca 1,6 km. Vilket innebär att vi gjorde en resa på 640 km. Det tog oss ca 9 timmar. Väl framme så var klockan 18.00 Milwaukee tid men eftersom vi nu befinner oss i Eastern time area så var klockan 19.00. Så nu är det 6 timmar bak från Sverige som gäller.

Vi har varit spellediga sedan i söndags. Nu idag skall vi spela här i Springfield på Veterans Park Amphitheater. Ett utomhusställe som rymmer 3000 personer. Det blir nog ett hett gig dubbel bemärkelse. Idag är det nämligen värmerekord med ca 35 grader.
Jag vaknade ganska tidigt och begav mig då ut på en promenad. Efter ca 3 miles (4,8 km som alla vet nu…) så tog det stopp. Helt genomblött så vände jag om. Var helt slut när jag kom tillbaka till hotellet men en frukost fick fart på energin igen. Jag fick i alla fall se omgivningarna här i Springfield. Ingen vacker syn om man bortser från området runt hotellet som är fyllt med fontäner, blommor och träd. Har sett väldigt många igenslagna affärer, fabriker och hus. Det har nog varit en blomstrande industristad en gång i tiden. Det är en bisarr kontrast att se att Springfield erbjuder trådlöst internet över hela stan…

Sen förra bloggen så har vi haft två lediga dagar i Milwaukee. Planer på en massa utflykter lyckades i alla fall inte jag infria. Istället var det mkt pool, träning och god mat.
I måndags var hela gänget samlat på en skön restaurang vid floden som flyter igenom Milwaukee. Kvällen avslutades på en Irländsk pub som hette Moos.
Tisdagen följde helt måndagens schema med sol, bad, träning och god mat.
På förkvällen gick ett litet följe mot Water Street längs River Walk och hittade en ganska nyöppnad restaurang som hette Trinity. Whiskey rökt lax med tillhörande kall dryck blev det för mig.
Efter detta trevliga besök så begav vi oss mot Brady Street. Det var Henrik som mindes en skön bargata som inte låg så långt ifrån Water Street. Men det var lite längre än var han kom ihåg. Vi gick och gick och gick. Till slut så kom vi till ett underbart område med låg bebyggelse längs en stor gata. Vi hade kommit till Brady Street! Fullt med små mysiga barer och restauranger. Det tråkiga var att vi fann denna gata sista dan. Men nu har vi något att se fram emot. Om vi kommer hit igen vill säga.
Onsdagen var resdag som sagt. Igår kväll var det lite häng i restaurangen på hotellet och på ett lokalt ställe som hette Buffalo Wings.

Nu blir det lite löpning och en iskall dusch. Sen väntar soundcheck och gig kl. 20.00 ikväll (02.00 svensk tid). Skönt att det finns fitness rum på hotellen. Det är på tok för varmt att springa utomhus.
Det sägs att vi skall åka från hotellet kl 03.00 inatt… 500 miles (80 mil) väntar. Det lär bli en minnesvärd resa.