fredag 18 juli 2008

1...2... 1, 2 ,3 , 4...











Halvägs in på turnén så kan man stoltsera med sned rygg och slutkörda armar…
Vi tar det från början.
Igår torsdag så gigade vi på Veterans Park Amphitheater i Springfield. En utomhus arena (kallat venue på amerikanska) med plats för mellan 2 och tre tusen. 2 500 st. hade letat sig fram när Arrival från Sweden spelade. En kanon spelning med mycket svett, svett och svett.
Trots värmerekord för dagen så lyckades vi göra en urladdning som utmynnade i ett bra gig och en bra recension.
Efter gig så gick en liten grupp från gruppen till närmsta pub. Hög bas och kall dryck präglade den kvällen.
Undertecknad var en av dem första att bege sig hemåt. Kl 04.00 skulle ju vår Swebus Express avgå.
Jag vaknade i god tid men kände att läget var under kontroll och la mig igen för en sista vila. 04.10 ringde turnéledaren och undrade varför jag inte var på plats. Väl framme vid bussen så möttes jag av en spontan applåd…
Vi hade nu 80 mil att avverka. Chauffören lyckades köra dessa många mil på 9 timmar. Måste vara något slags rekord. Sovpositionerna i bussen varierade under färden. Den bästa som jag och slagverkar-Mats hittade var att sova på golvet med en handuk under sig.
Klockan 13.00 så anlände bussen till vårt hotell för dagen, Country Inn & Suite i Lehighton Pennsylvania. Då värkte varenda muskel i hela kroppen. Vi hade 1,5 timme på hotellet för vila, käk och dusch. För mig och min fitness allierade vän Andreas blev det istället en löptur på löpbandet. Låter kanske lite dumdristigt men faktum är att rygg och energi kom på plats igen.
Gigstället för dagen hette Penn´s Peak med plats för 1 600 betalande.
Ett venue helt i trä med underbar utsikt över Beltzville sjön och Appalacherna. Penn´s Peak har varit igång sedan 1999 och huserat artister som Kenny Rogers till Skid Row. Grymt bra ställe med bra PA, backline och käk. Pricken över i:et var ett basketbollspel som stod i logen (ungefär samma som det som står på Barbar i Göteborg). Det spelades mer än en gång med trötta armar som resultat. På bilden ser vi andra pristagaren. Det satt hårt inne men undertecknad lyckades slå han på bilden minuter innan gig. 32 poäng! Det höll sig även efter gig. Skam den som ger sig… Eller hur Henrik? :) Det bör sig sägas att Henrik tangerade min slutpoäng...

Nu sitter jag i tvättrummet på hotellet och tvättar. Vad gör man annars i ett tvättrum? :). Bloggar kanske… Jo då. Inget är normalt på denna turné. Imorgon väntar en favorit i repris nämligen träkyrkan i Ocean Grove. Så här skrev jag på min blogg 23 juli 2007:

"I förrgår spelade vi i Ocean Grove i New Jersey. Samhället låg precis vid havet med milslång sandstrand. Stället vi spelade på var en stor träbyggnad med plats för 5000 personer. Jag tror att det nästan var fullt. Det drivs mestadels kyrklig verksamhet i denna byggnad då samhället tillhör Metodistkyrkan. Byggnaden byggdes 1895 och är helt i trä. Norrmän och svenskar slängde upp huset på 3 månader.”

Med varma hälsningar Peter

Inga kommentarer: