fredag 25 juli 2008

Nedräkning







Orem Utah var spelplats för gänget idag torsdag. Nu ligger jag i min binge i turnébussen på väg mot Denver Colorado. Trött är man. Ett par skitgubbar har det också hunnit bli innan min sovplats intogs av undertecknad.
Vi var framme vi 15.00 tiden i Orem. Miljön som finns här är häpnadsväckande. Stora berg omger staden som också är en mindre skidort på vintern. Bergen ser ut som filmkulisser mot den lilla staden. Idag när vi intog scen å var temperaturen uppe på 41 grader. Lite varmt… På andra sidan berget som vi ser från stan ligger staden Sundance. Kanske mest känd för sin filmfestival. Onödigt vetande är att en av iniativtagarna till festivalen är Robert Redford. Sundance är också en skidort på vintern. Skidabstinensen gör så åter påmind…
En smidig soundcheck i jämförelse blev det och ett närliggande utomhusbad fick agera tvättplats och avkylningsplats. Vi hade inget hotell denna dag för vi skulle åka overnight mot Denver efter gig.
Gigstället hette Shell Outdoor Theatre och var en minimodell av Red Rocks där vi spelar imorgon. Minst ett par tusen var på plats. Härlig och galen stämning. Min otur gällande hihat stativ förföljer mig. Kedjan som man använder för att frambringa det så välbekanta discosoundet med hihatlocken gick av efter en takt i första låten. Efter hand när crewet kom på att något var fel (Mats hjälpte mig som vanligt) så lyckades dem tejpa ihop kedjan. Ingen optimal lösning men bättre än ingenting alls.
Det märktes att vi varit här ett tag nu. Lite svårt med energin och koncentrationen men ett bra gig ändå. Imorgon är det giget med stort G och det som vi alla väntat på. Red Rocks Amphietheater i Denver Colorado. Nästsista giget på denna turné. Kan höstens succéspelning upprepas månne? Då var det nära 10 000 personer på plats (sen tidigare blogg).
Till dess God Natt

Inga kommentarer: