måndag 1 oktober 2007

USA Del 2






Japp. Då var man i staterna igen. Vi kom fram till Denver Colorado i onsdags. Resan tog ca 22 timmar. Lite jobbigt men vi börjar bli vana. Det är andra gången på kort tid som vi besöker Denver. Vädret var grymt bra. Lite som högsommar i Sverige. Och shopping blev det också. Jag är numera en stolt "i-pod 160 gig ägare".
Vår spelning på Red Rocks ägde rum i torsdags. Helt galet! Nära 9000 tokiga abba fantaster fanns på plats. Jag tror alla håller med om att det var den absolut häftigaste publika upplevelsen av alla gig man gjort. Giget gick bra men det var lite rostigt på en del ställen. Mycket hade att göra med ljudet. Att spela på en sådan här stor scen kräver bra ljudbild. Det höll nämligen på att skita sig denna gång också...
När vi kom till soundcheck vid lunch så fanns det ingen ström. ha ha... Återigen. Jag trodde de skämtade men inte då. Vi fick vänta tills kl 18.00. Då kom strömmen tillbaka. Vi fick göra en alldeles för snabb soundcheck men vi fick i alla fall göra giget.
I fredags flög vi tidigt till Dallas Texas. Här var det inte högsommarvärme utan tropisk värme. Vi har haft ca 33 grader i snitt och hög luftfuktighet. Vi har gjort tre spelningar med The Dallas Symphony Orchestra. Vi har fått spela väldigt soft med tanke på att arenan var ett konserthus. Mycket nyttigt att spela så också... Spelningar har gått alldeles utmärkt. Dallas är en mkt fin stad. Mkt historia. Inte minst tack vare JFK. Tegelhuset till vänster på en av bilderna är platsen där Lee Harvey Oswald sköt den magiska kulan. Om man nu tror på den historien... Fönstret på 6 våningen längst ut till höger är det i alla fall. Nu ligger jag på mitt hotellrum och väntar på avresa mot Sverige. Klockan är 07.10 här och 14.10 i Sverige. Finn, Göran, Anneli, Lisa, Vicky, Jenny, Leif, Roffe, Henk, Maths, Andreas och jag tackar för oss. För denna gång...
KlART SLUT

Inga kommentarer: