tisdag 11 november 2008

Japp. Där satt den!
























Då var Island avklarat också. En helt fantastisk publik var det. Med 2 600 st glada och högljudda islänningar i Vodafonehallen så blev responsen total. Vi hade inte fått chansen till någon vila efter vår tidiga avfärd från Ljungby så vi undrade hur det skulle gå. Men med en sådan publik så kan det inte gå fel.
Efter gig var det käk och dryck innan avfärd mot hotellet. Kl 00.00 steg jag in på rummet. Samling blev det lite
senare i repan för att därifrån ta oss in till Reykjavik city. Ett så kallat ”missförstånd” gjorde att jag blev ensam kvar. Stefan som hoppat in istället för Henke (med den äran) var killen som fixade in mig också. En kul och sen kväll. 05.00 kom en liten kärntrupp tillbaka på hotellet och då blev det frukost :).

Dagen efter var gigfri. Då var det fri verksamhet fram till kl 15.00 för att därefter åka mot The Blue Lagoon. Min fria verksamhet gick ut på att ta en tur in till stan. Jag fick en skön känsla för stan.

Kl 15.00 var det så dags för utflykt till den blå lagunen.
Den blå lagunen har blivit känd världen över för dess helande effekter på dem som badar där, speciellt de som har hudsjukdomar. Platsen uppstod av en olyckshändelse när kondenserad ånga pumpades in i ett lavafält i området. Lavafältet visade sig vattentätt och vatteninnehållet visade sig senare utmärkt för kurer och avslappning.

Det var en helt fantastisk upplevelse. 38-40 grader i vattnet och 0 grader i luften.

Senare på kvällen blev det middag på ett ställe i stan. Jag släckte ljuset kl 00.00.
Vi landade i Sverige på måndag eftermiddag.

En summering av denna lilla resa kan skrivas så här. Grymt! Island föll en helt i smaken. Det blir garanterat fler tripper hit…

Tills nästa gång… So Long!

Inga kommentarer: