söndag 27 juli 2008

What happens in Vegas…













Mina damer och herrar. Nu är sista giget gjort och man sitter lite sliten (blev väldigt sent igår…) och bloggar. Har precis sett nya Batman filmen här. Låg vid poolen innan idag men klarade en timme. Så in helsikes varmt är det. 45 grader tror jag någon sa…
Klockan är strax 17.00 och en del av oss skall snart åka in till strippen igen för att denna gång var mer turister. Igår efter spelningen, den sista på denna turné, så åkte ca 10 personer från gruppen till citykärnan. Men vi kom inte så långt. The Luxor blev det första och enda stoppet… The Luxor ligger mitt vid den klassiska The Strip. Det ser ut som en pyramid på utsidan och har hissar som åker längs med väggarna likt en kabinbana. Stället kännetecknas av ett strålkastarljus modell starkt som finns på pyramidtoppen. Den är riktad rakt upp och det sägs att astronauterna kan se denna stråle från rymden. Tur att man tänkte på miljön och släckte badrumsljuset innan man gick ut för kvällen J
En galen kväll blev det på många sätt. En del blev lite överförfriskade men det kändes som att det hörde till.
Giget som vi gjorde innan på kvällen var sista på denna tur. Det kändes verkligen som att vi slutade med flaggan i topp. Helt enkelt en mkt lyckad spelning med champagne som belöning.
Imorgon måndag är det lobbycall 06.30 och vi beräknas landa i Sverige 11.30 (Swedish time) på tisdag. Men nu måste jag skynda mig. The Strip väntar. Som vanligt så är jag sen…

Hej så länge och tack för denna gång
Peter

Inga kommentarer: