onsdag 21 maj 2008

Är bananerna fina idag då?






Nu ligger jag i min binge i vår turnébuss och bloggar. Bussen har 12 sängar och all annan bekvämlighet. Bara en sådan sak som trådlöst internet vilket innebär att jag bokstavligen bloggar från bussen.

Chauffören heter Dave och han har skägg. Har alltid velat ha helskägg så jag tycker han e cool :).
Igår tisdag (20 maj 2008) gigade vi i en nationalpark utanför Washington vid namn Wolf Trap. Giget var för särskilt inbjudna prominenta gäster. Vi spelade för dom som har donerat mycket pengar till parkverksamheten. Det var en ganska strikt publik men som ändå släppte loss efter ett tag. Giget gick utmärkt även om en del av oss hade problem med monitorljudet. Inga namn ingen glömd. För min egen del så hade jag kanonljud och kände mkt energi. Gött!
Efter giget var det "meet and greet". Det innebär att man få vara social med dem riktigt viktiga personerna. Ganska stelt och tråkigt i många fall. Men igår var det kul. Kanske tack vare champagnen i för sig :).
En av dem tunga inom Bushadministrationen var på plats och minglade. Secretary of the Interior Dirk Kempthorne. Typ ”Inrikesminister” med alla parker, reservat & naturtillgångar som ansvarsområde . Kul och träffa en sådan hög herre även om man inte diggar hans chef så mycket. Han sa att det är sådana som oss sprider fred…
Väl hemma på hotellet så blev det lite häng i frukostmatsalen.

Nu är vi på väg till Pittsburgh där vi skall spela ikväll. Onödigt vetande är att Pittsburgh möter Detroit i Stanley Cup final (ishockey alltså). Vi har hunnit med ett matstopp på denna 5 timmarsresa. Vi hamnade på en diner där galna servitriser skulle ha autografer hela tiden.

Väl mött till nästa gång
Matteus

Inga kommentarer: