måndag 23 juli 2007

Mitt bland Amish People...






Ja. Då sitter jag på Hotel Holiday Inn i Lancaster. Klockan är nu 19.40 och jag har precis sprungit med hurtigklubben i det granna landskapet. Här bor det mkt Amishfolk. Ett släkte från holland som lever efter gamla normer. Skepparkrans och hatt är vanligt. Dock inte på kvinnorna.

Vi har en day off idag och det känns gymt skönt efter en vecka med mkt tidiga avgångar. Vi har haft 5 gig på raken men på olika platser. Imorgon kommer vi att flyga till Denver Colorado. Där väntar 2 lediga dagar. På fredag spelar vi på Red Rocks Amphitheatre. Det skall vara en av dem vackraste spelplatserna i landet. Vi får la se.

I förrgår spelade vi i Ocean Grove i New Jersey. Samhället låg precis vid havet med milslång sandstrand. Stället vi spelade på var en stor träbyggnad med plats för 5000 personer. Jag tror att det nästan var fullt. Det drivs mestadels kyrklig verksamhet i denna byggnad då samhället tillhör Metodistkyrkan. Byggnaden byggdes 1895 och är helt i trä. Norrmän och svenskar slängde upp huset på 3 månader.

En underlig känsla att se en sommarstad vid havet med fin strand utan en enda pub eller liknande.

Igår spelade vi här i Landcaster. Stället hette American Music Theatre. Publiken var äldre och lite tråkig men som vanligt så kom dem igång i andra set. Så har det varit på dem flesta gigen.

Igår var det även poolfest med alla i gruppen. Otroligt trevligt. En herr Mats i sällskapet förgyllde kvällen med konstsim i poolen...

Igår var kvällen då vårat amerikanska crew lämnade oss. Mark, Russel och Jason hette killarna. Mycket fina och proffsiga boys...

Nu e det banne mig bara 2 gig kvar. Hoppas solen kommer tillbaka över Sverige. Jag får väl binda fast den och släpa den över Atlanten i sämsta fall...

Hej hej



Inga kommentarer: